Thursday, November 7, 2013

Anak ke-2 ku Kini 5 bulan dlm rahim mama

pada bln 7/2013 aku telah disahkan hamil anak ke-2
tanpa di sangka-sangka aku hamil lg
sedangkan aku merancang dan masih menggunakan pil perancang ketika itu...

pada ketika itu hanya tuhan yang tahu, betapa terkejut nye aku bile mengetahui hal yang sebenar...
pada mula nya aku cuma jatuh demam teruk...
aku mula merasa kan badan ku amat letih dan aku mengambil keputusan utk membuat UPT test...
mmg aku terkejut pada ketika mendapat keputusan nye bile double line betol2 terang...
suami ku membawa aku ke klinik untuk mengesahkan nye...

dan...
mmg betol la...aku disahkan hamil oleh doctor apabila membuat scan
due date ku 17/3/2014

aku tidak dapat menerima nye lg..
sbb aku br setahun lebih bersalin ceazer ank sulung...
dan..niat ku utk merancang dan menjarakan kehamilan...
tp siapa sangka...
aku still blh hamil wlpon mengamalkan pil perancang.....

hari demi hari aku merasa diri ku bersalah kerana tidak berhati2...
semua org aku salahkan kerana aku masih tidak menerima hakikat sebenar...

kini...
anak mama sudah 5 bulan...dalam rahim mama....
dia mula bergerak aktif...menendang...
tanpa mengetahui jantina sebenar...
biar lah rahsia...

kini aku hanya mampu redha dgn ketentuan NYA
mungkin DIA telah merancang yang terbaik buat aku...

aku hanya menunggu hari2 mendatang dgn penuh tabah...
dugaan pas datang bagai gelombang ombak besar selepas ni...
mama harap mama & baby dapat mengharunginye...

andai mama tumpas ketika bertarung nyawa melahirkan mu...
mama redha...syahid buat mama adalah impian mama...





damai nye di sini....alangkah gembira nye aku jika hati aku sedamai di sini yaAllah.....














No comments :

Post a Comment